1 sierpnia 2013

Czy świadkowa powinna być na wieczorze panieńskim? Co należy do obowiązków świadkowej?


Ostatnio usłyszałam pytanie: Czy świadkowa powinna być na wieczorze panieńskim? 
Chciałam napisać o tym kilka zdań.





Wydaje mi się, że to świadkowa powinna organizować wieczór panieński Panny. Po wcześniejszym skonsultowaniu, co się jej podoba, a za czym nie przepada. Chociaż uważam, że jeśli Panna wybrała ją na świadkową, to powinna sama wiedzieć takie rzeczy. 
Wieczór panieński powinien być niespodzianką dla Panny. 
Nie powinna wiedzieć za dużo detali.
Możemy jej podpowiedzieć jak ma się ubrać, by czuła się dobrze.
A teraz odpowiedź na pytanie. Nie wyobrażam sobie swojego wieczoru panieńskiego bez mojej świadkowej. Dlatego odpowiedź brzmi: "Świadkowa powinna być na wieczorze panieńskim".
Są jednak sytuacje, gdzie nie możliwe jest, by świadkowa była obecna. 




* Mieszka za granicą - moja świadkowa kiedy brała ślub poprosiła swoją siostrę, ta mieszka za granicą i przyjechała dopiero na parę dni przed weselem. Więc nie było jej wtedy z nami.
* Pracuje i za żadne skarby świata nie dostanie wolnego - akceptowane tylko jeśli nagle jej coś wypadnie. Ale nie planujmy wieczoru na dzień, w którym wiemy, że na 100% będziemy pracować.
* Bardzo się rozchorowała - bez słowa zrozumiemy.

Nie przychodzi mi do głowy inny powód.
Byłam na wieczorze panieński, a w sumie to sama go organizowałam, bo świadkowa nie miała rzekomo czasu.
Świadkowa przyszła na wieczór na 2 godzinki, po czym się zmyła.
Tak też można:):)

Ogólnie mówiąc, to bycie świadkową niesie ze sobą pewne zobowiązania, nie tylko w kościele, by podpisać dokument, ale również powinna przygotować w przygotowaniach i pomagać na samym weselu. Ma być prawą ręką Panny Młodej.
Powinna "pilnować" kuchnię i pomagać świadkowi przy wódce.
Powinna dbać o to by gościom było dobrze.
Podtrzyma welon i potrzyma kwiaty.
Pomoże przy zabawach weselnych i dopilnuje by wszystko było zapłacone (np. w kościele)
No i pamiętajmy kochane, że bycie świadkową to wspaniały zaszczyt noszący ze sobą dużo obowiązków.
Pamiętajmy, że świadkowa nie "zmywa się" po oczepinach do domu, tylko zostaje do samego końca i wychodzi z młodymi.
Niestety byłam ostatnio na weselu, gdzie świadkowa po oczepinach zwinęła manatki i poszła do domu. Nikt nawet nie wie kiedy...

Jeśli nie wiesz kogo wybrać na świadkową, to zapraszam do poczytania: 
http://mojewielkieamerykanskiewesele.blogspot.com/2013/05/kogo-na-swiadkow.html


A Wy co o tym myślicie? 





0 komentarze:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za pozostawienia komentarza ♥♥ Na pewno odwdzięczę się tym samym w wolnej chwili ♥♥

 

Template by Suck my Lolly