23 maja 2013

Sukienka ślubna - jak ma wyglądać? Gdzie i kiedy ją zakupić? Ile powinna kosztować suknia ślubna ?


Sukienka to jedna z najważniejszych elementów na weselu. Kiedy należy się w nią zaopatrzyć? Gdzie szukać? Mamy wiele opcji.

Możemy sukienkę zakupić w sklepie z sukniami ślubnymi najpopularniejszy sposób. Możemy zakupić na sklepach internetowych – moim zdaniem bardzo ryzykowny wybór. 


Ciocia moja szukała na allegro sukienki i znalazła naprawdę dużo –ceny nawet od 300zł. Jednak komentarze niezadowolonych kontrahentek mówią za siebie. Jest jeszcze opcja szycia – zgodziłabym się na to pod jednym warunkiem – mierzę sukienkę w sklepie i idę z gotowym zdjęciem do krawcowej. W żadnym innym przypadku nie zdecydowałabym się na taki wybór. 
Nigdy nie wiesz jaki będzie efekt końcowy, jak będziesz w niej wyglądała, a ceny nie muszą być wcale mniejsze niż te ze sklepu. Ile powinniśmy wydać na sukienkę? Wszystko zależy jaki mamy budżet. Zastanówmy się natomiast czy wydawanie fortuny na sukienkę, którą będziemy miały na sobie raz w życiu jest naprawdę konieczne. 
Moi rodzice byli nie tak dawno temu na weselu, chyba z najwyższej półki. Sukienka sprowadzona była z Bostonu i kosztowała ok 10 000 złotych! Moim zdaniem jest to już lekka przesada – za te pieniądze można mieć wiele innych rzeczy, a nawet małe auto!

Dobrym sposobem jest kupno sukienki na wyprzedażach, które są zazwyczaj w lato – ceny nawet o 80% mniejsze niż z nowej kolekcji. 
Ja wybieram się na zakup sukienki prawdopodobnie w sierpniu. 




Niby zakup sukienki rok przed weselem wydaje się być szalone, ale jeśli mam zaoszczędzić to się nad tym grubo zastanowię:)



Sukienka jaka mi się marzy powinna być podobna do tej z filmu 


Ślubne Wojny, którą miała na sobie Kate Hudson – takiego modelu będę szukać:) Jedynie co, to nie będzie miała tyle tiulu, ale chciałabym, aby miała gorsecik na górze, a na dole rozszerzana - jak u księżniczki:):) Chciałabym, aby była w kolorze białym i nie miała za wiele dodatków.

8 komentarze:

Sonia pisze...

To calkowite przeciwienstwo mojej sobie wybralas :-) Ja wlanie szukalam takiej bez gorsetu i tiulu, a sjonczylo sie na tym, ze gorset jest ale niewidoczny,bo naniego mam nakladke...z tiulu :-) Moja sukienka sklada sie z trzech czesci. Pierwsza to sukienka do kolan w stylu Marlin Monroe. Na nia mam nakladke tiulowa do ziemi i to bedzie opcja az do 24.00. Sciagne ja i zostane w krotkiej po oczepinach. Na to wszystko mam jeszcze pelerynke z kolnierzykiem wysadzanym perelkami. Kolezanka powiedziala ze wygladam w niej jakbym szla do komunii, ale mi sie bardzo podoba i wyglada elegancko. Jesli chodzi o dodatki to do wlosow mam opaske z cyrkonii, klipsy z perelek i cyrkonii i naszyjnik ze srebra z perla- pamiatka rodzinna od babci. Z efektu jestem bardzo zadowolona, poniewaz wlasnie efektu ksiezniczki chcialam uniknac, bardziej chcialam wygladac jak nimfa badz wrozka jesli juz podpieramy sie terminologia basniowa :-) Moja mama, kuzynka i swiadkowa mowia ze w innej mnie sobie nie wyobrazaja, ze jest moja i cala ja :-) to chyba dobrze :-)
Jesli chodzi o to jak ja znalazlam to to byla krotka pilka. Poswiecilam jeden dzien ze swiadkowa na obskoczenie salonow, komisow i wypozyczalni. W salonie Agnes znalazlam najpierw pelerynke w ktorej sie zakochalam od pierwszego wejrzenia. Zaraz potem znalazlam ta nakladke, ktora byla powieszona na calkiem inna sukoenke. A na koniec znalazlam sukienke :-) calosc wyszla mnie 900 zl :-) trafilam wlasnie na wyprzedaz :-)
Moja rada jest taka, zeby jak najwiecej przymierzac. Zobaczysz wtedy w czym jest Ci dobrze, jak sie czujesz w danym fasonie. Ja wiedzialam, ze na moim weselu bede pierwszym tancerzem na parkiecie wiec nie bylo mowy o dlugiej, ciezkiej sukience z gorsetem ktory odbiera oddech :-) Jestem bardzo zadowolona z efektu.
I radze Ci pojsc po sukienke z zaufana osoba, ktora dobrze Ci doradzi. Nie polecam pojsc z kolezanka ktra wszystko krytykuje lub z mama dla ktorej we wszystkim wygladasz pieknie :-)
Powodzenia :-)

Unknown pisze...

900zł to niesamowita okazja:) też chyba będę polowała na wyprzedaży:) ja się nie uparłam na żaden model, bo jak wiadomo - to że ktoś w tym wygląda dobrze, nie oznacza, że ja też będę;) Fajny pomysł z tym odpięciem. Ja będę musiała całe auto zabrać ze sobą jak nie dwa:) Siostra narzeczonego, teściowa, mama i świadkowa. Może się jeszcze ktoś doklei:)

Unknown pisze...

Czy wiesz już co będziesz robiła w swoje panieńskie, czy jest to niespodzianka?:)

Anka pisze...

Osobiście jeszcze nie słyszałam o pannie młodej która kupiła taką sukienkę o jakiej myślała zanim nie zaczęła mierzyć. Ja chciałam rozkloszowaną sukienkę długości 3/4 z kwadratowym dekoltem. Byłam pewna jak niczego innego na świecie, że w takiej będę wyglądała doskonale, a tym czasem w sukniach odciętych w pasie wyglądałam jak ciężarna, natomiast suknie krótsze niż do ziemi sprawiały wrażenie dziewczynki idącej do komunii więc wybrałam taką suknię w której wyglądam dobrze i zgrabnie, a jednocześnie jest prosta i dobrze się w niej czuje. Też z wyprzedaży a kupiona w styczniu więc nie musisz kupować w sierpniu sukienki, ale rozglądać się można. A najbardziej pomocny przy wyborze okazał się mój narzeczony, który zawsze mi dobrze i szczerze doradza w takich sprawach.

Sonia pisze...

Panieński to wielka niespodzianka, w którą zaangażowany jest nawet mój narzeczony. Wiem tylko tyle, że mam być gotowa na 13:30. Wcześniej koleżanka ma podjechać po rzeczy w które chcę się ubrac wieczorem, ale zaznaczyła że ma to być luźny strój, żadna sukienka ani kreacja. Ale dlaczego wogóle miałabym się przebierać i dlaczego wszystko zacznie się tak wcześnie to pozostaje wielką tajemnicą :)

Unknown pisze...

Czekam z niecierpliwością;)

Poplątana pisze...

Warto poszukać okazji co do sukienek ślubnych. Można kupić prześliczną za małe pieniądze. Jest jeszcze inna opcja - aby kupić taką sukienka, która pasowałaby na wiele okazji - tutaj już mowa o ślubie cywilnym bardziej.

Unknown pisze...

Wiadomo, że tak! Przecież nikt nie chce przepłacać! :)

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za pozostawienia komentarza ♥♥ Na pewno odwdzięczę się tym samym w wolnej chwili ♥♥

 

Template by Suck my Lolly